Raport Roczny 2022

Czynniki niefinansowe w strategii

Raport Roczny 2022

W grudniu 2022 roku Zarząd Banku przyjął „Strategię PKO Banku Polskiego na lata 2023-2025 – Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość(dalej: Strategia). Jednym z celów Strategii jest stanie się liderem transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.

Realizacja Strategii uwzględnia rozwój biznesu we wszystkich segmentach klientów i zakłada:
  • Doradztwo i finansowanie skomplikowanych inwestycji transformacyjnych dostępne dzięki kompetencjom i ekspertyzie pracowników
  • Rozszerzenie zakresu strukturyzowanego finansowania ESG
  • Zielone hipoteki Oferta kredytów gotówkowych na cele ESG
  • Rozszerzenie oferty funduszy tematycznych
  • Konto dla młodych
  • Zwiększenie atrakcyjności oferty leasingowej dla produktów zielonych
  • Rozbudowa oferty najmu długoterminowego
  • Oferowanie komplementarnych produktów dla klientów, którzy posiadają już instalacje fotowoltaiczne lub zakupili samochód elektryczny (pompy ciepła, baterie)
  • Wsparcie firm i przedsiębiorstw poprzez dedykowany ekosystem produktów i usług
  • Wzmocnienie oferty opartej na programach dopłat publicznych
Bank będzie prowadził działania w następujących obszarach wsparcia:
  • Budowa centralnego zespołu odpowiedzialnego za koordynację wymiany wiedzy i promocję ESG
  • Przygotowanie do spełnienia wymogów regulacyjnych oraz emisji zielonych papierów wartościowych
  • Wyznaczenie priorytetowych sektorów i klientów do wsparcia w dekarbonizacji
  • Proces scoringowy i analizy portfela rozszerzony o aspekty ESG
  • Budowa ekspertyz sektorowych w zespołach Ryzyka
  • Prowadzenie stress-testów klimatycznych
  • Osiągniecie net-zero w Zakresie 1 i 2 do 2030 roku
  • Ograniczanie emisji własnych CO2 Banku poprzez modernizację oddziałów i budynków biurowych oraz elektryfikację floty
Jako Lider transformacji ESG Bank postawił sobie ambitne cele środowiskowe, społeczne i zarządcze:
  • Najwyższy wolumen nowego finansowania projektów zrównoważonych i transformacyjnych
  • Top 3 Bank w finansowaniu ESG w każdym segmencie biznesowym, wspierający klientów ekspertyzą z zakresu transformacji energetycznej
  • Neutralność klimatyczna w zakresie 1 i 2 do 2030 roku
  • >90% zakupionej energii z certyfikatami zielonego pochodzenia
  • Pierwsza emisja zielonych obligacji własnych Banku
  • Lider edukacji finansowej młodzieży (wzrost liczby kont Junior)
  • Lider działań, które wspierają cyfrową transformację różnych grup społecznych, w tym seniorów (promocja cyfrowych usług publicznych – dostęp do e-gov przez kanały cyfrowe banku; aplikacja i strona w wielu wersjach językowych)
  • Lider przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu (inkluzywna bankowość dla osób z niepełnosprawnościami; oferta dopasowana do specyficznych potrzeb klientów w każdym wieku i w każdej lokalizacji)
  • Lider wsparcia ludności Ukrainy oraz procesu odbudowy kraju
  • >40% kobiet na stanowiskach menedżerskich i wyższych stanowiskach menedżerskich
  • >30% kobiet na pozycji material risk taker
  • ~0% luka płacowa
  • >2% udział osób z niepełnosprawnościami w aplikacjach o pracę, rozmowach rekrutacyjnych i wśród zatrudnionych
  • <7% wskaźnik dobrowolnych odejść
  • <14% wskaźnik całkowitej rotacji pracowników
  • Stworzenie i publikacja trajektorii ograniczania emisji CO2
  • Systematyczne poszerzania zakresu ujawnień w zakresie emisji CO2 Banku

Wyniki wyszukiwania